خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





هفت مادّه ی مضر پس از تمرینات ورزشی

    روی فرم بودن،تنها این نیست که به صورت مرتّب تمرینات ورزشی داشته باشید.این تنها نیمی از نبرد است.برای اینکه خود را متناسب نگه دارید باید ترکیبی از تمرینات با وزنه و هوازی با رژیم غذایی سالم داشته باشید.ورزش و رژیم غذاییتان باید با هم تناسب داشته باشند.برخی از موادّ غذایی خاص اند که باید پیش از تمرین مصرف کنید تا به شما انرژی و تمرکز کافی در طول تمرین را بدهند؛نیز برخی از موادّ غذایی خاص اند که باید بعد از تمرین روزانه از آن ها اجتناب کنید تا اینکه زحمت هایی را که در باشگاه کشیده اید از بین نروند.
    1-غذاهای فرآوری شده ی نمک دار:
    عادّی است که بعد از یک برنامه ی تمرینی هوس مادّه ی غذایی شور کنید.وقتی که عرق می کنید نه تنها آب بدنتان را از دست می دهید،بلکه برخی موادّ غذایی از جمله پتاسیم را هم از دست می دهید.خوردن یک مادّه ی غذایی سالم بعد از تمرین می تواند پتاسیم بدنتان را دوباره به صورت طبیعی و سریع تأمین کند.این کار بدون نیاز به موادّ غذایی با کالری بالا به خوبی امکان پذیر است.موز که به خاطر داشتن پتاسیم بالا شناخته شده است،بهترین گزینه ی ممکن است؛ولی میوه های خشک شده هم می توانند جایگزین مناسب تری نسبت به موادّ غذایی شور باشند.

     
    2 - وعده های غذایی و نوشیدنی های شیرین:
    نوشیدن نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین بدترین اشتباهی است که بعد از تمرین می توان انجام داد.شکر،سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد و هر قدر سوخت و ساز بدن پایین بیاید لاغر شدن و رسیدن به نتیجه ی دلخواه سخت تر می شود.خیلی مهم است پیش از انتخاب موادّ غذایی برچسبشان را بخوانید؛چون برخی از موادّ غذایی بیش از چیزی که فکر می کنید شکر دارند. علاوه بر وجود شکر،سودا نیز باعث نفخ می شود که درست مخالف هدفیست که بعد از تمرین کردن دنبالش بودید.اگر آب یا آب میوه های طبیعی بعد از تمرین در دسترس نیستند،بهترین گزینه چای سرد تلخ است که شما را هیدراته نگه می دارد و هوس مصرف شکر بعد از باشگاه را از بین می برد.

     
    3-فست فود:
    پر واضح است که باید از مصرف غذاهای فست فودی،تنقّلاتی و چرب بعد از باشگاه پرهیز شود.هدف اصلی کاهش چربی است و مصرف این قبیل غذاها کار را سخت می کند؛سطح کلسترول را بالا می برند و شما را در معرض حمله ی قلبی قرار می دهند؛غذاهای چرب در تولید گلیکوژن بدن اختلال به وجود می آورند و تمرین ورزشی باشگاه را دشوار تر می کند.گلیکوژن،مادّه ایست حیاتی که در عضله ها و کبد ذخیره می شود.

     
    4-سبزیجات خام:
    در حالی که میوه ها و سبزیجات باید بخشی از رژیم غذایی روزانه تان باشند؛ولی باید بر نحوه ی مصرفشان دقت کنید. نباید آن ها را بلافاصله بعد از برنامه ی تمرین مصرف کنید.سبزیجات خام،موادّ مغذّی،ویتامین ها و موادّ معدنی ای را که در طول برنامه ورزشی از دست داده اید تأمین نمی کنند.در عوض به خاطر توسعه ی عضلانیتان بعد از تمرین ورزشی حتماً پروتیین کافی مصرف کنید.

     
    5-شکلات شیری:
    شکلات شیری مزایایی دارد که می تواند حافظه و عملکرد شناختی تان را بهتر کند.به هر حال هر شکلاتی که می خورید باید قبل از تمرین ورزشی باشد که بتوانید در حین تمرین این کالری اضافی را از بدن خارج کنید.خوردن شکلات بعد از تمرین هیچ کمکی به بازگشت انرژی از دست رفته در زمان تمرین نمی کند.

     6-شیرینی:
    گر چه بدن بعد از تمرین ورزشی نیاز به مصرف کربوهیدرات با کیفیّت دارد و شیرینی سرشار از کربو هیدرات می باشد ؛ولی شیرینی هرگز مادّه ی غذایی سالم و مقوّی نمی باشد.نان گندم کامل،تست شده یا میوه های خشک گزینه های بهتری نسبت به شیرینی یا دونات هستند.حتماً از شیرینی به خاطر ضررهایی که دارد اجتناب شود.

     
    7-نوشیدنی های انرژی زا:
    نوشیدنی های انرژی زا تنها برای زمان تمرین طرّاحی شده اند و باعث می شوند سطح انرژی بدنتان افزایش بیابد که قبل از برنامه ی ورزشی به آن نیاز مبرم دارید،نه پس از آن.این نوشیدنی ها پر از شکرند که باعث کاهش سطح سوخت و ساز بدن می شوند و بدن را تحریک می کنند تا چربی تولید کند.وقتی تمرین تمام می شود نوشیدنی های انرژی زا به جای اینکه مفید واقع شوند به بدن آسیب می رسانند.

    این مطلب تا کنون 8 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : تمرین ,غذایی ,موادّ ,ورزشی ,مصرف ,انرژی ,موادّ غذایی ,تمرین ورزشی ,مصرف کنید ,غذایی سالم ,زمان تمرین ,
    هفت مادّه ی مضر پس از تمرینات ورزشی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر